Pages

Wednesday, June 22, 2011

pagi2 di kedai mamak

secara tiba-tiba ( nahhh i dun think so . ni mesti ada something tiny whiny litel thing that make me so) aku teringat (ke teringin?) saat2 dolu2..
melepak brekfes di kedai mamak pagi2 di subang jaya atau kawasan sekitarnya.
sambil tgk kereta org yg sebok nk pegi keja dan bas2 metro yg sungguhnya pack mcm sardin. sardin pun tak pack mcm tu sebab paling2 pun ada 3 ketoi ja dlm tin besar tu. dan aku rasa yeahh padan muka korang kena pegi keja pagi2 camni dan aku hahahaha (gelak dulu apa2hal ) masih boleh bersantai2 di sini..

yeahhh.. mungkin tuhan makbulkan doa diorang..
sebab hari ini aku takde disitu tetapi ada di sini.
hanya mampu berangan saje sedangkan diorang balik keja japgi boleh je pegi melahu sambil gelakkan aku balik.

tapi takpe,
aku tak boleh merungut pasai kena keja and being employed
aku patut bersyukur sebab aku tau kat luar sana ramai yg nakkan keja aku, ramai yg rasa besnye keja aku ni. ramai yg dok penin nk beli susu, lampin anak sedangkan aku selamba boleh beli 2  pek sesiap tgh2 bulan.
dan aku pun tak buat keja betui2, yg setimpal dgn gaji dan amanah yg aku dapat.
padanlah idup tak berapa nk berkat. espesyeli ujung2 bulan
so hari ini, mcm hari2 lain jugak aku renew ikrar nk kerja lebih elok2, lebih ikhlas supaya duit gaji yg aku nk bawa balik utk anak2 dan family aku lebih halalan dan toyyiban.

korang macamana?

2 comments:

pizli.mw said...

Hehehe, ada kerja dah cukup bagus.. kerja saya pasang surut, kadang-kadang patut rasa dapat gaji lebih kadang-kadang rasa tak patut dapat gaji skrg ni.. so kira equal je la. hehehe..

CidaZam said...

ok sekarang ku insaap