Pages

Thursday, June 09, 2011

Dalam Hati Ada bunga

bila duduk rumah yg berapa nk bertanah ni tapi hati menggedik nk main tanam2, kena la kretif kan

aku jumpa site satu mat salleh ni. suka tgk gambar dia.
dia tak kasi aku copy link. so korang  tgk la sendiri ya.
mcm kiut je tanam pokok dlm guni dan tin kosong pastu sangkut kat dinding/pagar.
tapi abg ajies tak suka tanam dlm bekas, dia mesti nk tanam atas tanah.
aku lak suka tanam dlm pasu ke bekas, esok2 kot boring boleh aku ubah tempat, dah boring boleh letak tempat lain lak.
tp bila tanam dlm bekas ni kena jaga elok, sebab bila pokok dah besar kena pindahkan. if not tak cukup makan pulak derang.
abg ajies tgh mud berbunga sekarang ni sebab pokok cabai dia dah berbunga. pokok terung dah berbunga.
tp nk berbuah ke idak kita tungguu lah nanti. harap2 dpt la makan nasi berulam terung cicah sambal belacan.
nk tunggu brokoli tu tahun depan baru kuar bunga katanya.

lepas ni aku nk lobi abg ajies tanam keret pulak.

No comments: