Pages

Friday, September 15, 2006

to move or not to move???

for quite a while i've been considering nk pindah rumah ke tak?
rumah sekarang ni mmg kecik sikit, rumah flat aje.. memula duduk 2 org mms just nice la kan..ditambah pulak dengan aku yg sediamaklum pemalas ni..senang nk jaga, hayun penyapu 2 3 kali je dah siap hehehe.. but now dah ada baby i think we need a bigger place. nanti dia dah start lasak nak merangkak berlari semua dah tak cukup ruang. bukan la aku nk rumah luas cam dewan ke apa, cumanya kalau rumah sekarang ni baby jln 2 3 tapak dah sampai dapur, dah masuk toilet.. dah le dapur stail open lak.. lagi satu yg tah larat hubby suka buat projek 'madat dia kat depan tv. tak salahkan dia juga..dah takde tempat lain dia nk lepak.. abis bersepah kat depan tu. aku ni jenis kalau nk kemas mulut sure jalan seiiring..buat sakit hati aku dan laki aku je karang.. last2 aku biar je. mmg sakit mata, sakit ati

i just found that rent for 2-stry link house just opposite my area is only $650-700. well some could be up to $800 though, depend on tuan rumah le. i think its cheap enough, considering its not that far fr kl. mana nk cari rumah sewa rega tu dah.. but tu lah, hubby wat taktau je.. he said he's comfy enough with our house now. but me think it would be better since i can put the car at the car porch depan rumah je senang nk angkat anak ke apa time ujan especially. and with the spare rooms..senang kalau sedara nk dtg rumah. actually i really hope we can pindah by october, so that boleh beraya kat rumah baru hihihi.. dah berangan nk set table all that.. hihihi!!ntah la.. kalau ada rezeki tu..ada la..kan?

4 comments:

Baiti Mustafa said...

sila la move..heheh..aku dulu..dok flat..pastu bila pindah rumah 2 tingkat (kuarters la tapi)..rasa lapang kepala..

Baiti Mustafa said...

sila la move..heheh..aku dulu..dok flat..pastu bila pindah rumah 2 tingkat (kuarters la tapi)..rasa lapang kepala..

LITTLE DEWA said...

ana... ko kan nk kene tukar putrajaya? kot ade rezeki dpt umh nearby ke... kot ko pindah now, nnt kang kene pindah lagi... relax lu... get the appointment letter dulu, br think of pindah2 ni... kot la kan... hihi...

Che Ta said...

good advice fr person who moved a lot! ;-P