Pages

Monday, September 04, 2006

selamat balik kampung

alhamdulillah aku sekeluarga selamat kembali dari bercuti kat kampung weekend lepas. cadangan asal nk bertolak lepas tengah malam, sekali kitorang tertido.. aku sedar2 almost 4am, pastu siap2 almost 5am baru gerak. dah tu lepas rawang hubby berenti lak, ngantuk sgt la dia cakap nk tido dulu. aku tak kisah asalkan selamat, takkan ngantuk2 nk drive juga bahaya kan. almost pukul 12tghr baru sampai ke rumah mak aku.
bukan main suka mak dan ayah dapat jumpa aisyah, dah tu muka aisyah pun dah lain and she looks mcm dah besar dari dulu. aisyah pulak kemain ramah dgn sesapa senyum aje. sepupu aku si fauzi tu rajin pulak melayan, berdokong je, apa lagi manja la aisyah letak bawah je nangis..alahaii camna la nnt balik tak jadi keja la tok yati hang kalau nk kena dokong je.
puas ati balik kali ni, 2 kali mkn nasi lemak royale. memula mkn pagi tu tak sedap sgt, mcm ada benda kurang je, tak puas ati punya pasai, hubby gi singgah lagi malam tu masa on the way balik from rumah tok. pehh baru betuii. masa kat rumah tok, kitorang pi makan mee udang kat tepi laut. mak aii udang besar2 ada kot 3 ekor sepinggan. fresh lak tu. mmg cukup puas ati. eventho for me kuah dia tak sedap sgt2, sedap la jugak. lain sikit dar mee udang penang. sepinggan $6 kot. takpe la udang aje dah besar tpk tangan. adik aku lak jenis tak mkn udang besar( ni kes malas nk kopek le ni) haa apa lagi aku le yg pulun.
hari sabtu lepas hantar mira balik asrama kitorang beronggeng dengan mak dan makngah kat kedai kain kat pendang. aku sempat amik 3 pasang je, tu pun baru $37. murah kan?!! sepasang aku bagi mak, sepasang lagi ingat nk buat baju mira tp balik rumah nmpk mcm tak lawa lak so aku amik kat aku le hehe.. takpe la takat buat pakai baju gi keja aku tak kisah sgt. ala sepsang kain baru $11.90. cuma tudung dah takde yg murah2.. ada tudung bawal yg batu2 kat tepi tu almost $50. but stil murah sebab ada org jual kat opis aku hr tu $70! konon mahai sebab batu dia 2 baris..apa2 le.. aku tak minat.
hari ahad awal dah siap nk balik, hubby pi cari pekasam kt pekan rabu sebab kawan ofis dia kirim. mlm semlm dah beli 3kg tp tak cukup. gerak dari rumah pukul 10.30, singgah kepala batas rumah makngah, then pi merendek penang dulu. dah lama tak pi penang.. kitorang pi bukit jambul sebab awie kata ada kasut baby murah.. sekali hampess takde pun! pi gurney drive tgh2 panas sebab hubby nk mkn laksa penang. tak sedap la pulak!
almost 4+pm baru kuar dari penang, singgah taiping rumah kaklong kejap. saja nk jengok kaklong pun tgh preknen, due bersalin januari 2007 ni. ntah2 bulan 12 dah bersalin karang..sebab kaklong selalu bersalin awal. aisyah suka sgt main dgn sepupu2 dia anak kaklong yg dua org tu.toktek2 lepas magrib baru gerak ke kl. by that time hubby dah penat, aku pun dah ngantok. aisyah tido all the way. aku kejut gak takut karang sampai rumah dia tak nak tido lak.. tp kesian terlentok je dia sampai nk angkat mata pun tak larat sgt.
sampai lembah beringin jem pulak, sakit ati betui tgk2 jem sebab ada keta eksiden kat tepi jalan! bukan kacau apa pun, sumer org just slow down nk tgk what happen. sampai rumah 11+. aisyah terus tido tak hengat.. letih sgt le tu. aku terus iron baju, pastu kutip baju2 aisyah masuk mesin, pastu tido zzzz.

No comments: