Pages

Thursday, September 07, 2006

musim demam

kl asek mendung je lately, mostly hujan, paling kurang renyai2 bahasa. hari selasa aisyah macam nk selesema, kesian dia gelisah tak lena tido sebab hidung tersumbat. tapi alhamdulillah baiknya anak aku tu tak merengek apa, main mcm biasa, bila agah gelak sengih2.. aku yg tak leh tido bila dengar dia sokseksoksek.
pagi rabu mulanya hubby ckp takyah pi keja tp tgk aisyah mcm dah okay je so aku decide nk pi keja gak. tapi lepas hubby kelaur hantar aisyah aku sambung tido hehe aku masuk opis lambat sket..ngantuk oo semlm tak berana lena tido dah tu aisyah kejap2 nk nenen je, sakit pinggang aku. tghr tu hubby kol suruh balik rumah tgk aisyah. sampai rumah mak, aisyah gelak2 suka kemain tgk aku balik awai.. alahaii anakku.. demam tak sgt la cuma kesian hidung dia berair. aku saspek tekak dia bengkak sebab dia mcm taknak minum botol. mlm tu kitorang bawa gi amik ubat, kat klinik tu ada ramai budak2, suka betui dia nak ajak budak2 tu main. bila jumpa dr pun gelak2 hepi sgt jumpa dr!. balik rumah nk kasi ubat dia takmo makan, abis diluah balik. yg mana dah telan siap dia teran kasi muntah..amboiii!! 2 3 kali gak aku kena kasi dos. alhamdulillah mlm tadi tido dah okay. tadi kol rumah tanya aisyah mak ckp dah okay. nak pulak dia mkn ubat bila maktok dia suapkan!!

3 comments:

LITTLE DEWA said...

makcik... friday p mane? cam xde je @ forum... haha, lawak la hang kate ms kecik cam negro... ikikiki... aku ms kecik comel, bukan aku yg ckp aaa... kakak2 aku yg bgtau... derang pun pelik nape dh besar itam, keding plak tu... ms kecik punye le montel, gebu la bagai... akakaka...
bdk2 dmm mmg la manje beb, tingat ms dhani baya2 aisyah lu, bila dmm je x mau tdo baring, nk tdo berdukung... byg la, tdo duduk tau aku... huhu... cam nk patah pinggang dibuatnye... insya allah, nnt lama2 wen the immune system has become much stronger, she'll no more hav fever & such... :)

Che Ta said...

apa nk wat..cabaran menjadi ibu. but quite frankly..im enjoying every bit of it!! friday aku cuti.. since aisyah cam meragam tanak botol, kesian lak karang mengamuk kat maktok dia.

Adrina Adi said...

cian aisyah.. tapi dah ok kan? harap2 dia semakin ceria..