Pages

Monday, September 25, 2006

lamanya tak update

takde la lama sgt pun.. dlm seminggu je. sebabnya the whole last week i kind of busy, memula involve dengan Kuiz Asean peringkat regional, then off to kursus kat shah alam.
good la pi kursus, even though most of the topic kira aku dah tau le sikit2 (dah kursus kewangan yg aku wat hari2 ) bagusnya sebab boleh jumpa dengan semua pegawai n kerani yg buat kewangan kat state. diorang ni mmg perlu bagi kursus sebab bukan orang kewangan mostly, tu yg problem bila nk buat laporan. harap2 lepas ni boleh caya la report derang tu hehe.. they all pun suka bila aku buat kursus macam ni, siap minta kursus lanjutan lagi.. insyaallah ada $ tahun depan aku mmg cadang nak buat kursus khas untuk ajar buat bajet. yang paling aku kagum semangat Pengarah Penerangan Johor yang sanggup turun sendiri utk hadir kursus. camtu la nk jadi ketua, ada semangat nk belajar.. dah le dia tu dok sakit2 pun hadir jugak. aku lak dok suruh dia balik.

Kuiz ASEAN anjuran Kementerian Penerangan dan ASEAN COCI peringkat regional berlangsung pada 18 September 2006. sayangnya pada pendapat aku la.. tak byk coverage and exposure. cuba tanya budak2 sekolah, berapa kerat yg tau pasal kuiz ni?? dah le tahun ni jadi tuan rumah peringkat regional lak tu.. kadang2 aku rasa banyak program jabatan au yg 'syok sendiri' orang ramai tak tau pun.. kiranya mesej tak sampai la kalau rakyat tak terlibat keseluruhan. ada setengah program tu, peserta pun mcm tangkap muat je.. padahal pengisian nya bagus, konsepnya bagus..yg tak bagus is promosi. susah la nk cakap, mcm2 alasan diorang. ntahla..mungkin aku tak invlove aku tak tau situasi sebenar, mungkin betul, mungkin tidak..

No comments: