Pages

Saturday, August 13, 2011

kari sukahati

semlm jumaat kan. aku balik rumah kejap tengahari semlm. tertinggal barang. sebab dah janji dgn org kan, so aku gigih balik jugak rumah semata2 nk amik brg dia.
sampai rumah 12.30 you... walla. boleh tido seround ni wuhuuu!
tapi aku mcm biasa mesti la tetiba terasa nk buat itu ini. terus langsung pegi kedai. sebab teringat bawang dah habis karang sahur and esok2 nk masak dgn apa. dah sampai kedai mula la kan.. hmm nk beli apa lagi ya.. alang2 tu beli santan. bila dah beli santan mula berangan nk masak itu ini.
siap beli kacang hijau konon cita2 tinggi nk buat bubur kacang. kalau sempat kan..
pastu teringat kat rumah ada terung, eh buat pajeri bes gak ni.
oh oh ada petai! baru sebut semlm kan. ok lah karang buat sambal bilis petai wuhuuuu!

ok zrass balik rumah, tungtangtungtangg buat sambal petai sambil masak kobis masak lemak.
alah terlupa pulak beli udang kering. mana buleh buat pajeri takde udang kering kan. hmmm camne ni
nak buat kari ikan tak beli la pulak. ke buat kari terung campur ikan bilis je haha
ok, sayur mcm cukup ni - jom kita gugel resepi dalca.
selongkar pantri cari serbuk kari ayam.. alahaiii tak jumpa la pulak. habis camno.. aahh ejas2 je la dgn apa yg adoo..

dan hasilnya ----> kari sayur-sukahatiaku.

ok aku tipu.
ni bukan gambar kari aku. ini kari sayur google. tak koser nk  tangkap gambaq sebab nk rushing masuk ofis balik.

haha  jgn pandang aku sebelah mata ehh..

sesapa nk resepi??

No comments: