Pages

Thursday, August 04, 2011

citer puasa lagi

aku taktau kenapa lately aku letih sgt. letih sgt2 yg sampai rasa lembik lutut nk berdiri pun tak larat.
nasib baik aku tak kerja ladang. kerja aku mostly duduk je so kat ofis tak terasa sgt.
tapi bila balik rumah karang mula lah. sebab kat rumah mana boleh duduk saje. byk kerja yang setarap dgn keja ladang menunggu nun.. i was sooo tired sampai abg ajies kentut kat meja makan pun aku tak cakap ape. not even 'heh!'

semlm balik berbuka kat s.alam. wallaa besnya lahai ikut smart tunnel n npe tak jem pon! mmg jaki la dgn org belah2 sana. aku rush pukul 5.28 dah terpacak berdiri dpn pintu, dan punch out pukul 5.30 sharp.
pukul 6 suku gitu dah sampai tol bt 3.

mak aku masak mihun kicap, karipap ngn nasi. pastu anak2 dia beli kuih macam2. sebab balik awal, aku ingat nk ajak la abg ajies pi jln2 kat pasar ramadhan, maklumlah kalau balik rumah sendiri takyah berangan la nk pergi sebab pukul 7 baru sampai rumah. tp abg ajies kata dah byk dah ni.

aisyah merajuk sebab bila dia minta air soya semua org ckap tak boleh sebab itu untuk org posa je. sapa tak posa tak boleh minum. huwaaaaaa.... dah satu bab pulak dia meraung time dekat2 nk berbuka tu. dia ni kan sekarang mmg sensitip. sikit2 nk merajuk.

time berbuka aku minum air soya 1/2 cawan, pastu sebok dgn anak2. budak2 ni  kan kalau sampai s.alam dulu dari mummy mmg perangai macam setahun tak jumpa. nak melekap je.. mummy nak ituu.. mummy suapkan.. dgn umar pun sebok sama. so mummy mmg takleh nk duduk makan sederet la. kena makan sikit2. aku makan bihun sejemput dah rasa penuh giler. pastu karipap sebiji.
lepas isya rasa penat sgt aku tido.  tp budak2 tu mana nk biarkan mummy duduk sorang2 mesti nk dtg lompat2 jerit pastu main kejar2 dgn umar. dgn umar yg blom boleh berjalan tu.. boleh??

pukul 10.30 baru gerak balik. aku awal2 dah ckp kat abg ajies aku tak larat nk masak sahur. tp mcm kena makan juga sebab aku lupa nk makan nasi kat rumah mak tadi. rugi wooo mak masak sambal sotong!
kitorang tapau je la kari ikan mahbob. so hari ni kalau ada bau kari tu buat2 tatau je lah ye..

No comments: