Pages

Friday, April 27, 2012

Kejor yob kejor!

Ustaz bgtau:

Kalau kita kejar dunia semata
Tinggal lah akhirat

Tapi
Kalau kita kejar akhirat
Insyaallah dunia akan kejar kita

Allah kata:

Aku beri dunia kepada semua

Tapi
Aku beri akhirat pada org yg Aku sayang je

So, jgn la sedih kalau tgk rumput kwn2 kita lebih hijau, itu bahagian masing2 kat dunia ni
Kalau bukan rezeki kita, keja tunggangterbalik pun takkan dpt.

Tapi,
Jgn pulak kita tak dak usaha langsung. Usaha gigih itu antara perkara yg Allah suka. Cuma jgn marah bila tak dpt. Kerana mungkin Allah tak bagi sekrg, tp reserve utk kita di akhirat esok. Mana lebih baik - senang lenang di dunia; atau ada penghadang api neraka?
Mungkin juga Allah beri dlm bentuk lain. Kita tak dpt naik gaji 40% mcm org tu kan, tp Allah jaga kita dan family kita dan selamat dari bencana. Cth: kalau dpt tunggakan gaji tu kita dah plan nak p phuket dgn family time tsunami tu..

The choice is always there
Kanan or Kiri
Fight or run
Cry or move on
Forgive or Revenge
..
..
..

Remember
Walaupun kubur asing2
We'l never walk alone
Dlm kubor pun ada gak 'peneman'
So choose your companion. Wisely.


Sent from my BlackBerry® wireless device.

1 comment:

pizli.mw said...

Dulu saya macam tu, marah kalau tak dapat. Tapi sekarang Alhamdulillah saya dah boleh terima seadanya sebab satu Allah sentiasa bagi yang terbaik untuk kita.

Cewah ayat.. Haha..