Pages

Thursday, February 28, 2013

Kalau dah Rezeki

Biasanya kalau abg ajies lambat or takleh amik aku naik taksi balik rumah. derang caj seploh hengget. Itu rega dah ditetapkan oleh persatuan pemandu teksi pemalas dan ingkar (PPTPI)mengikut meter katanya. Dan selalunya aku akan gigih tahan teksi yg lalu sebab depa sure akan pkai meter. Dan kos teksi bermeter adalah rm6.50-7
Kecuali kalau urgent aku naik jugakla.
Naik teksi pun byk benda aku belajar pasai rezeki. Kan Allah dah kata kalau Dia nk bagi kat sapa, sapa2 pun xleh nak halang.sama juga kalau dia nak tahan, no way no one can get it thru.
Mcm kdg2 aku gigih tahan teksi luar sebab semata2 taknak byr kat teksi ulat. Jenuh tunggu haremmmm ada teksi nak lalu.. Terdetik dlm hati tak baik aku pikir mcm tu,mungkin hari ni rezeki derang kat aku, so takpa la naik je lah..
Tup2 terus ada teksi lalu and berenti kat aku.. Selamattt rm4..
Itulah Allah nk ajar aku betulkan pandangan agaknya
Dan 2 hari lepas nasib baik dpt teksi. Tgk pulak meter dia mcm jujur je. Sebab selalunya kalau sampai kat trafik light first meter dah rm4 lebih. Tp pakcik ni menten rm3 je lagi.
Sampai rumah baru rm6.40. Aku hulur note sepuloh, kocoh2 amik helmet+beg terus keluar. Lepas tu baru teringat duit belen tak amik. Pastu mcm konfius sorg2 aku angkat tgn tanda takpe lah..
Masuk rumah aku terfikir lagi - itu rezeki dia hari ni, dan rm4 tu bukan rezeki aku

Mudah2 Allah murahkan rezeki kita semua

Sent from my BlackBerry® wireless device.

No comments: