Pages

Wednesday, June 10, 2009

mari menggugel kampung sendiri

nmpk sgt aku menyalahguna kemudahan ofis untuk kepentingan sendiri yang tak berapa penting pun kan haha
ampunnn!

balik kepada tajuk (eh bukan nk insaf ke? hehe) aku coba coba jangan coba sekodeng mak kat kampung using gugel map, ala ejen fbi dlm pilem, dgn harapan dpt la aku tgk mak in action .
tp sayang, sebab aku guna sofware pree, plus aku guna yg standad koman (juga hasil gugelan) makanya yg aku dpt cuma byg2 ijau yg aku rasa konon pokok padi lah tu,terlindung di sebalik gumpalan kabus putih (awan la tuu) here and there.
and mak is nowhere in sight. dah abeh zoom dah.. jgn kata mak, bumbung rumah pun tak nmpk!
and yg paling tak bes, imej tu bukan yg terbaru, maknanya bukan live la.. tah bila tahun punya imej tu

ahh aku keciwa.

bila ku gugel imej lain baru aku tau selain hokkaido, jepun ada gak kampung kat afrika selatan nama sama dgn kampung ku.
wahh, internasional gituuu!
paling tak tahan, ada org wat stadi pasai sejarah menda tah, dia ckp nama kampung aku gitu sebab dulu situ la port jepun mula2 nk invade kedah? yeah right!! i never know pun! mcm tak lojik ja.. sebab:
1. kg aku tak dekat dgn laut cam pantai sabak tu
2. kg aku dah kat tetengah kedah tu, takkan la jepun masuk kedah pakai payung terjun kot?

ikut sejarah jepun kan masuk tanah melayu jln kaki kan,masuk ikut siam, yg ikut laut mendarat kat kelantan.
lets say they march all the way from thailand, kena la tempuh jitra semua tu dulu kan

aah biarlah dia

tadi aku jumpa org letak gambar kg aku tapi takleh copy la pulak. hak cipta terpelihara katanya.
takpe nnt aku letak gambar aku sendiri
jap nk cari eh..

MrAna, kalau ada gambaq beh letak sini eh?

1 comment:

Mr.Ana said...

ni nak gambaq apa ni..satelit view ka gambar dari lensa kamera?