Pages

Thursday, February 17, 2011

Haliya hanakku

aliya sekrang dah  byk ckp
kalau dulu ayatnye sepatah sepatah je
tu pun amik yg ujung2 je
mcm beratbenor mulut tu

now dah makin byk vocab dia
tp stil menten amik tang ujung gak
oh silap, dah setat tetengah sikit dah
tapi setat dgn 'h' kat depan

like,
'hape lah amii niii..'
ok tu takpe lagi
'hacam
ami
haje'

yepp.. intonasinya sepatah sepatah ye

Liya, mana pakcik?
'hacik ....   hakang      kott.."

tp takde la semua nya ber 'h'
ada yg takde apa
eshhh ibokk je!
amiii... angun laaa..
jap aaa.. (dah pandai menjawapp!!)
ini jappp...
jomm laaa
halongggg!! ami ... ane?
ya umaallll....!

bila kena marah je
nangis sendu 2 sambil ckp 'halammm halikk...!"

semlm dia gaduh dgn along
nangis2 dtg  kat mami
'halonggg..
hhendaaaa..
iya nyee...

jenuh mami nk transelet
rupanya dia marah along pakai spenda dia..

8 comments:

CidaZam said...

hanya bonda yang tahu bicara anak da...

CidaZam said...

mak long atik ia aner? Which aisyah translate for me (Maklong plastik dia mana?)....and

Me :- mana ada keropok dlm tu dah?

Aliyah ;- Ade kan???

hahahah cute kan?

Che Ta said...

kalau nk kuar kan; ' Kett.. kettt!'

cer teka dia nk apa?

CidaZam said...

cap???

cat???

ahhhgggg give up!!!

atau tepi sikit???? hahaha

Che Ta said...

jeket la maklonggg..
hahaa

CidaZam said...

oh my gotttttt.... hahahah siap berjeket bagai... cute!!!

Hanna Leoana said...

ala..tomeinye anak akak...rase nak cubit2 je pipi bdk2 yg pelat ni..ngee

Che Ta said...

hanna : pipi mak dia tanak cubit? thehehehe