Pages

Monday, May 11, 2009

Hari Ibu eh semlm?

bukan aku tak tau bahawasanya ahad 10/5 adalah hari ibu sedunia
org lain pun tauu
cuma depa saja buat taktauu
walaupun terang-terangan ku sudah beranak dua, nobody actually wishes me
the only wishes yg ku dpt cuma dari forwarded smses, dari my fellow fren, yang berstatus ibu-ibu jua adanya..
dan aku juga membalas dendam dengan tidak menghubungi ibu aku sendiri. hehe
kejamkah aku?
takpe semlm ada ekskius kann -> sumer orang sebok dgn majlis along.. (nasib le kau alongs selamat menjadi kamben-itam ku..)
actually aku tak ler gigih sangat nk sambut
sebab ku rasa semua ni perangkap media dan plot-plot konspirasi tokey kedai hadiah bersama penanam2 bunga cameron highland yg dah tak berapa nk laku sejak karam singh wa*lia rajin benor naik turun cameron tu..
tapi kan..
walaupun orang akan berkata 'kenapa nk tunggu hari ibu,hari lain tak boleh ke celebrate?'
sekali sekala ku rasa.. why not dedicate one single day in a year just to show our appreciation to our mother (termasuk la the mother of anak2 Tuanku ye..)
sebab nk tunggu hari lain tu bila tahun gamaknye ye..
sedangkan nk ucap 'terima kasih' setahun sekali pun payahh.. wajarkah aku menaruh harapan tinggi ada org nk ckp 'terima kasih kerana menjaga anak2ku..' dengan mata yg berkaca2 setiap hari??????
kalaulah ucapan itu boleh diganti dgn 'eh lu apa hal?!' mmg jamin setiap hari tah payah minta sure dapat punya lah
aku tak minta bunga ros berdozen, cekelat ke kek ke..
cukup la dgn 2 3 patah perkataan spt thank you, i love u
sudah cukup buat aku teruja sampai malam jumaat depan
(tp kalau dpt baucer spa retreat ka, revised allowance ke, holiday package ke, umrah ka akak terima dgn tangan terbukaa..)
tp dah takde apa2 ni kan.. hmm tgk laa

ermm jap eh nk call mak aku ckp hepi belated mother;s day..

1 comment:

Mr. Ana said...
This comment has been removed by a blog administrator.