Pages

Wednesday, July 11, 2012

Desperate kitchen must-have!

Di kala Ramadhan alMubarak bakal menjenguk kita tak berapa hari je lagi ni, marilah kita sama-sama bersegera memenuhkan stok rumahtangga dgn benda-benda yg akan memudahkan lagi tugasan surirumah berkerjaya.
Pes sambal cap Kokomo yg saya jumpa di Giant ini mmg pembantu yg hebat berbanding cili boh biasa. Ini adalah kerana sambal dia dah siap masuk bawang2 semua..dan paling bes - dah siap masak juga! Sgt menyenangkan kerja tatkala sampai lambat di rumah utk berbuka puasa. Hanya beberapa minit cukup utk sedap dimakan bersama ikan bilis,ikan goreng atau udang dan petai. Tak perlu lagi risau cili tak masak atau tak naik minyak. Cuma tambahkan garam gula secukup rasa.
Oh ya sedikit air asam jawa atau cuka jika suka.
Berehhh..
Juga didatangkan dalam balang besar utk kegunaan jangkamasa panjang. Tak perlu lagi susah2 blend cili dan bawang simpan dlm peti ais hehe

Sent from my BlackBerry® wireless device.

4 comments:

pizli said...

Wah menarik betul ni. Pandai betul orang² ni cipta barang.

Che Ta said...

hehe.. pada saya sedap la banding dgn cili boh biasa. sebab biasa pun saya selalu blend cili sendiri, tak suka pakai cili boh.

Puteri Satu said...

la ada jual ke cik zita..?? halia? ada sekali ke dalam tuh? saya klu buat sambal udang ke.. sotong ke... taruk halia... baru plan nak bland cili kering-bawang merah-bawang putih-halia banyak2.. buat stok taruk peti ais..

Che Ta said...

ada! ada!
hahaha