Pages

Tuesday, February 07, 2012

Sekali lagi bersiaran dari spital. Hari tu baju pink, kat sini naik pangkat jadi pengawas pakai baju biru lak.
Actually ni second time admitted, lepas keluar dari sg buloh 2 hari, I went to see dr siti kat kpj sngor, terus kena admit 3 hari. Lepas tu dpt mc seminggu dia soh rest kat rumah. Patutnya hari ni dtg utk Folo up tp ahad mlm tu mcm ada rasa regular contraction, dtg sini terus kena hantar ke labour room. Mengelabah dr dtg spital tgh2 mlm ingat aku dah nak bersalin. Mcm biasa masuk spital je mesti sakit tu takde kan.. Tu yg aku malas nk dtg kalau tak betui2 sakit. Cuma masalahnya aku ni kalau dah 'sakit' tu haa mmg dah nak terkeluar sgt2 dah la tu..kalau nak tunggu ntah2 mmg beranak tepi jalan la karang.
Dr tahan aku kat sini sebab nak kena kasi ubat yg kuat sikit utk slow down contraction. tapi sebab ubat tu ada side efek esp kat jantung, kena bagi moderately. Semlm they stopped and I continue orally, tp since awal pagi contraction mcm makin kerap and dah stat sakit sikit2 they put the drip back. And pukul 5 tadi the took it off sebab mcm dah selo sikit.
Tapi kan.. Now dah mcm ada balik. Every 15-10 minit tapi kejap2 je la and tak sakit sgt.. Tahla aku pun konfius
Benda2 cam ni, plus side efek ubat tu kdg2 buat aku rasa mcm2.. Risau,sedih takut nerves semua ada. I worry over so many things padahal everything is in order.
Takut nak beranak? Padahal dah nomot 4 ni.. Hehe tu la dah tau sakit mcmana tu yg ngeri tu!!
Risau anak aku jadi apa2 sebab pre-term - I should just leave it to Allah kan, kalau Dia dah kata baby nak lahir sekian2 hari takdak sapa nak boleh tahan, Dia dah set dah semua utk anak aku tu kan,watpe nak risau? atleast kat sini I can assure ada inkubator utk dia, and she'l be in good hand. At 33w she has quite a gud chance to survive. But I stil can't stop worrying tho..
Risau anak2 - mak ayah aku ada sini, mak pak mentua aku pun ada, semua org willing to take care of them. Aku ja yg dok risau lebih..aku yg takleh dok jauh lama2 dgn depa hehe
Risau suami? Ni lagi la takde menda. Abg ajies never leave my side dari awal lagi. Kalau aku warded dia sama2 tido ward, walaupun sakit2 badan tido atas kusi.
Apart from that, benda2 kecik pun buat aku stress. Aku nak balik..tapi bila balik rumah stress tgk rumah and I can't do anything about it. Dok sini stress sebab bila pasang drip susah nak gerak tgn, terhegeh2 nak bangun, nak gi toilet, nak solat.. Aku stress bila hosp serve dinner pukul 5.30pm! Time tak lapar camna nk telan. Tak makan karang sejuk tak sedap. Takpe, anggap sunnah je la makan sebelum lapar.. Karang tgh malam meh kita dera abg ajies gi beli berger spesel kat depan tu.
Citer bab makan ni pun aku stress. Dah la dok baring ja takleh nk gerak2 sgt, risau aku karang nk beranak mcmana, larat ke? Sebab taktau masa bila time nak bersalin, aku ni tiap kali time makan je pulun sumbat semua, sebab takut karang kot terberanak hari tu aku takde tenaga pulak.
Tadi tgk2 ada bloody show. Tp sikit je la. And contraction has started to be quite regular and growing intense. Cuma duration tak lama, it lasted in less than a minute. Earlier ve shows I'm not really progressing, still at 4cm. So stay tuned.
Maybe tonite.. Maybe not

Sent from my BlackBerry® wireless device.

No comments: