Pages

Wednesday, February 10, 2010

Laila Namamu terindah

sapa takde nickname angkat tangan?

mesti ada kan..
koman2 kecik2 mesti mak ayah ada panggil nama manja utk korang
cuma mungkin korang tak ingat sebab by the time korang cukup umor, mak ayah pun stop panggil nama tu
mungkin sebab dah tak berapa sesuai.. ye la korang dah tak secomei masa baby dulu2 haha

nama saya ada lima suku kata
suku kata yg ketiga pertama itu yg paling raaaaaamai manusia di dunia ni guna bila berkomunikasi dgn saya
kira nama glemer lah ye. merangkap nama rasmi.
tp kadang saya malas nk sebut nama sendiri
jadi saya pendekkan. pandai2 sendiri.
jadi lah TA ajek.
sebab nk bahasakan diri ITA cam.. gelimat la pulak
yg dua uruf tu lebih macho rasanya.
tp masa form 3 ada musim org tulis buku otograf pakai nama samaran
jadi saya pun gatai2 letak nama samaran Tasha.. konon habis artis lah eh. nk termuntah bila ingat balik

selain itu, dlm keluarga saya dikenali sebagai kakngah.
lebih tepat lagi, kakngah yg garang. haha
ye sila percaya adik2 semua takut dgn saya okeh. bila saya hendak balik dari asrama mereka akan sembunyikan buku rekod sekolah di bawah alas meja sebab takut kena marah. eleh mcm saya tak tau kan.
tp kalau depa dpt markah cantik eksyen je letak atas meja. siap buka mukasurat yg tertentu itu.

antara banyak2 manusia kat dunia ni
ada beberapa mereka2 yang saya akan kenang sampai mati kerana memanggil nama saya di luar kotak.
mmg lain dari org lain.

okeh, mari lihat countdown carta toplist
tangga ke 3 (ye tak ramai mana pun, 3 org saja)
adalah ustaz sekolah rendah, yang suka memanggil saya 'asmar'
sila lah google utk tahu apakah makna nama itu lebih lanjut.

nomot 2 adalahh pegawai di pejabat lama yg panggil saya 'mar'
aahh.. pelik. tak minat. gelimat sikit2
terasa dia bukan bercakap dgn saya.
saya tak mengaku itu nama saya haha

dan pemenangnya adalahh..... (drumm roll pleasee)
ustaz sekolah kafa, dengan nama NILAM.
yes, nilam. klasik kan?
bukan nur nilam sari, sebab masa tu m.nasir hanya terkenal dgn lagu cinta yg mati dan usung keranda tu.. apa eh nama kumpulan tu? kan ku usung jenazah cinta.... haa something like that.
dan juga bukan neelam pelakon hindustan tu.
taktau pulak ustaz minat hindustan ke apa sampai boleh panggil nama anak murid sebegitu.
sebenarnya ustaz selalu lupa nama saya.
tp saya suka. nilam. biru nilam
cantik kan?
permata gituu. sapphire kan?
wahhh.. saya adalah permata.. glemer seyyyyyyyyyyy.

eh kenapa tiba2 byk pulak entri ni
tadi kata malas.

1 comment:

Suki Cida said...

nilam??? heheh uniq!