Pages

Wednesday, August 19, 2009

Nurul, tag kau ku buat jua akhirnya


• so these are the rules..
# Write five (5) interesting facts about the person who gave you this award.
# Jot down ten (10) interesting facts about yourself or your hobbies.
# Pick your ten (10) most deserving recipients and describe them.
# Leave a comment on the recipients' blog to tell them they've been tagged
# Paste the award badge in your sidebar ..

this is what i am to nurul. sila beri perhatian pada ayat yg agak gemok berbanding lain2 ya.



Che Ta
Che Ta nie aku kenal melalui alam maya gak. Dah pernah jumpa, very sweet lady. A mother for 2 lovely daughters. Anak dia yg elder Aisyah mmg same age dgn Cha.
Aku kalo masuk blog che ta nie..mmg gelak sorang2 cz ayat
yg dia tulis mmg simple tp menghiburkan. Kalo aku tension, masuk blog che ta nie..bulih bikin aku senyum sorang2





hehe, lawak ke aku?


ok, let's start the 10 things about me..


1. aku ni pendiam, actually. tapi kalau bertemu buku dgn ruas, ataupun secara lebih ilmiahnya, kalau kena 'gu' dan kepala kimia yg sama, mmg boleh geng. instantly. mcm dah kenal lama wpun baru jumpa first time. kdg2 bila jumpa org tak kenal kat dalam bas, masa kat cashier.. ada masa aku terlebih ramah ada ati nk tegor org,



tp kdg2 (baca: selalunya lah) aku buat muka sombong je.



2. rujuk #1, org yang kenal aku selalu ckp 'tau tak, dulu masa mula
jumpa, ingatkan you ni sombong..rupanya kepala gila gak eh'


ayat standard. dah biasa la terima komen camtu. ada ke patut ckp aku gila??
tak masuk akal langsung.



3. apa ahh.. lupa dah..


ye.. aku mmg pelupa. sebab tuu ramai org suka mengambil kesempatan


haa ingat aku taktau ke yu ol nye dirty trick!


4. dulu2, aku suka gelak. ckp sikit, gelak lebih. bila terlebih seronot, aku gelak. bila nebes pun aku gelak..


lama2 aku rasa cam budusss pulak gelak tanpa sempadan gitu.. so now aku menten senyum sengeh2 je la..


tak pun aku buat2 muka mcm bagoss.. ala2 m.nasir, eh bukan.. mcm fauziah nawi. bukan fauziah ahmad daud ye. tu masa zaman aku gelak dulu tu baru mcm fauziah amad daud. oh sori, Dato'! dah lama eh tak nmpk fauziah nawi kat tv. ehm dah nk posa ni, karang kompem astro ulang citer2 sedih tahun2 lepas tu.


eh ni tag aku ke fauziah nawi?


5. aku tulis blog kat ofis je, baru ada 'feel' and 'thrill'. baru rasa berdosa sket. miahahahaa!


6. aku kawen tahun 2004. tu je nk bgtau.


7. aku penah tulis '10 thing i hate bout u' utk Tuan Besar. masa tu lepaih tgk citer 10 thing tu le kan.. must la tiru kan.. jgn tanya.. aku dah tak ingat. TB pun tak ingat tuh..


8. aku suka tulis/ckp 'kan' kan? tak caya cuba kira berapa kan aku dah tulis hari ni.


9. sebenarnya aku ada presentation japgi ni, tp sompek jo nk berblog haha.. siap buat tagging panjang2 lagi. sila beri tepukan berdiri ya!


10. aku seorang yg penyayang.. penyabar, pencinta alam, takut buang sampah kat tepi jalan, tak suka ludah keluar keta (unles terpaksa, masa tu aku peknen, big ekskius me ok).


tak caya tanya TB, kan TB kan??


ok setel.


no kena tulis lima benda pasai nurul pulak..


1. kenal melalui persatuan ibu2 hehe


2. sama minat iaitu mengabis duit kat kedai2


3. sama2 suka makan.. haha jgn tak ngaku eh!


4. kulit dia cantekkkk.. licin gebus mcm gosok dgn kertas pasir youuu


5. ku rasa nurul minat anuar zeng la, kan nurul kan?


ok now, masa utk memilih calon2 seterusnya..


1. ibu fauziah nawi - sebab dah sebut nama dia tadi kan, kira letak dia top dalam ini honor list gitu kekdahnye.. aku tau dia mmg pelakon berbakat, semua dialek dia boleh ckp! eh dia ada blog ke?


2. Dato' fauziah ahmad Daud - sapa tak kenal dia ni ku taktau la dok planet mana..


3. jiranku junida nama sebenar - yupp she' my neber, and partner in crime hehe


4. Mr Ana - laki ku ler.. buah ati ku.. cinta ku.. walaupun kutahu idoknye dia nak buat tag gini hehe


5. ibuk Awien yg semakin vogue sejak bermastautin di ibukota fesyen itu


6. Puan shahidah ayob dengan harapan dia akan lebih kerap update blog haha


7. sesiapa yg baru mkn ikan bakar minggu lepas


8. sesapa yang masih belum habis ganti posa. sebenarnya taknak tulis nama cida terang2an, mahu menjaga nama baik dia..


9. oh lupa, tag ini ditujukan khas buat abak, moga2 boleh jadi tag pertama dalam sejarah perblogkan


10. adik ijati.


ok. hari ni agak sebok. makanya aktiviti meletak sidebar akan dibuat kemudian.


sekian terima kasih


No comments: