Pages

Wednesday, October 04, 2006

Was it a Test?

few days ago, ayah called, he said he needs some money to pay the landlord.. time tu aku mmg tak byk duit, since dah byk habis masa bersalin, and of course termasuk kekerapan menderma kepada tokey hytex dan sogo! mmg tak cukup utk bagi kat ayah.. bonus only will get in 2 weeks time, but ayah needs the money now. aku dah pening2 dok pikir mana nk cari.. takkan nk pinjam kat org lak..tak sanggup ah.. masa tu aku cuma teringat pesanan orang 'bacalah ayat kursi dikala ditimpa kesusahan' mmg takde tempat lain aku nk mengadu only to God, i pray hard semoga dibukakan pintu dan ditunjukkan jalan insyaallah.. masa tu aku dah tak kisah, nk bagi semua duit aku kat ayah pun aku sanggup..sebabnya aku mengenangkan dulu2 ayah tak pernah menghampakan aku.. biarlah byk mana pun aku minta ayah mesti usaha cari. so i guess its my turn now to pay him back.

suddenly he called again, telling me not to worry, he'l hold since the landlord want to settle thing with his brother first. my gosh.. deep down i was relieved.. was it just a test to me? or just a plot twist done by God? Allah shj Maha Mengetahui, Dia lah memberi rezeki kepada mereka yang dikehendakiNya, dan mengambil kembali dari mereka yg dikehendaki Nya..

2 comments:

LITTLE DEWA said...

ana, where've u been? xde 2day @ forum...

Adrina Adi said...

che ta, lama tak online. nak tengok gambo ecah la