Pages

Wednesday, December 10, 2014

Chekondo

Si umar ni banyak cakap, tapi kdg2 agak mencabar nak paham perkataan dia
Masa mula-mula belajar pergi econsave dulu, eksaited je dia jerit " yeayy..Eng Tong Kev!!!"
Sampai sekarang lekat nama engtongkep.. jenuh berlipat lidah nk betulkan. Aku biar je la..mcm comey jugak engtongkep tu kan 😃
Lalu depan hospital, dia cakap 'opishtal'. Ok la..nak iras2 dah tu. 
Belum sempat aku tegur, tau pulak dia sendiri rasa macam ada yg tak kena.. pelan2 he correct himself - hosh pish tal!!
Bangga kau mummy cakap dia dah pandai!

Petang tadi balik sekolah umar bgtau
"Abak..ticer cakap kan..nanti nak buat chekondoo!!!
😕 huh menda apa lak tuu???
"Chekondo tu kan..dia baju dia putih.."

Nasib Aliya menyampuk
"Eh..taekwondo laa..Tae KwOn DO!! Tahu??

Chekondo pun cekondo laaa...😂😂

2 comments:

ijad said...

salam ziarah

Che Ta said...

Waalaikumussalam..