Pages

Tuesday, July 23, 2013

impian ramadhan

ramadhan tahun ni mmg berbeza sebab sgt lah 'meriah'nya rumah aku time buka dan sahur.
bukan meriah je..dah jadi riuh rendah dah!
time buka std la kan rakyat ramai  mmg kecoh kat meja
si adira nk tunjuk eksyen nk suap sendiri semua nk buat sendiri
sudahnya pinggan cawan semua kelentung kelentang ke lantai juga akhirnya
umar kejap2 nk panjat duduk atas meja, bising nak itu nak ini
amin kuih satu, gigit pastu letak balik dlm pinggan..mau tak kena jerit dgn cikgu disiplin.
aisyah biasa balik sekolah mmg melepet tido sampai azan jenuh  nk kejut dia..payah2 sgt, abak simbah air ke muka haa..amikkauu...
dan bermulalah episod tragis drama anak tiri berbuka puasa tanpa kasih sayang..
abg ajies ni bukan jenis makan beria sgt.. time buka dia nk ringan2..kuih2 je. nasi nunn sahur satgi baru nk jamah.. tu pun tgk angin dia. kalau menang main bingo mlm tadi boleh la separuh pinggan dia habiskan.
kalau tak..mau 2 3 suap je..
time sahur memula dulu riuh gak sebab SEMUA org bangun okehhhh..
pergh rasa mcm keluarga bahagia sangat! hahaha
tp dah masuk minggu ke2 ni mmg makin suam le sambutan pelanggan
aku pun dah tatau  nk masak apa dah nk bagi diorang ni makan byk..
anak2 mmg kalau dpt sup hatta di pagi hening tu pun mmg bertambah esp aliya.
hari tu rekues nk lauk telur goreng je pastu buat kuah kicap. apaknye nk bilis goreng.
senanggg idup kitchen boss...

tp kan.. aku ni pun manusia biasa juga..
aku pon teringin nk haplod gambaq lauk aku masak kat fb nun..takkan tgk lauk org jek..apa ingat aku tatau masak??? hahahhahaha

ish mlm ni mcm nk masak sardin la pulak..dah lama tak pekena.lauk ni konpem mendapat sambutan hangat di pasaran
sapa tah tu dok layoq sardin kentang dia tu... ngehehehe