Pages

Thursday, August 12, 2010

FB lagii..

musim2 gini berderet la kat FB tu pakat2 dok update status bgtau masak apa, lauk apa utk berbuka dan sahur
especially kaum ibu
eh aku pun kaum ibu gak kan? hehe tak terasa ke wajib nk war2 kan sumer org aku bagi anak dan laki makan apa?
actually syiok jugak layan menu2 korang tu
buleh buat rujukan kala dah tatau nk masak apa
tambah2 pulak kalau yg tetiba mengidam nk makan pelik2.. haa time gini la baru tau wujud rupanya makanan tu!
aku tak tulis sebab selalu last minute baru nk pikir
malas nk pikir awal2 sebab balik rumah tgk apa ada baru bleh perah otak nk invent menu utk hari tu
sebab ku jrg2 masak, stok kering basah mmg beli cukup2 je
so selalunya aku lupa bawang aku tinggal berapa biji, cili ada lagi ke tak..

apapun aku faham la perasaan korang..
ye la.. syiok kan buleh masak utk org tersayang
kembang, bangga semacam je..
tp yg selain kaum ibu tu pun, kaum bapa atau bakal bapa pun beria hapdet!! bukan apa.. itu sekadar menggambarkan harapan perut masing2 hahaha.. kot2 la ada rezeki tergolek
or semoga para2 isteri baca dan menjadikan ia satu realiti....

hmm pukul berapa la nk sampai rumah hari ni
semlm ingat nk oder deliveri from sup ani je.. ye jgn tatau sup ani ada deliveri youuu... senang idop aii..
aisyah nk mkn mee sup, tp kol byk2 kali nomot meneja dia tetiba tiada dlm perkhidmatan la pulak
agaknya sebok dgn bufet berbuka kot.
disebabkan ofis kasi balik awai 1/2 jam, makanya lunch time ku juga dipotong 1/2 jam.. mana sempat nk pi shoping groceri..
rasanya tapau je la kat kentin ofis ni karang..

No comments: